Hoppträningen med Storm

Hoppträningen med Storm igår gick sjukt bra.

Vi började med att rida fram på en övning som kallas "klockan" där det är 4 hinder på en volt med 4 galoppsprång mellan varje. I första varvet (höger) så har jag det alltid svårare att få med mig hans bog. Men efter ett tag så gick han super. Sen bytte vi varv till vänster och det gick super. Han lyssnade och jag fick med mig honom riktigt bra.
Sen hoppade vi en linje (tre räcken) och några andra enkel hinder.
Storm kändes riktigt taggad och han va hög och fin hela vägen genom träningen och han blev rätt så meeeega glad över att få hoppa, glad hest! Allt börjar bli bättre och bättre nu. Så nu längtar vi till helgens tävling, skriver mer om det senare!
(bild i repriiiis, bara för att han är så fin på bilden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0