Resultat Grevagården - Christmas Show

Resultatet under hela helgen har varit bra rakt igenom och hästen har varit finfin!
Fredag:


LA: 4 fel.
Som jag har sagt så fick jag ett pet på ett räcke då jag inte tog tillbaka honom ordentligt. Ett litet skit pet men för övrigt så va rundan nästa perfekt. Han kändes lite spänd, men det gör han alltid första klassen.

Bild från fredagens LA, syster är sämst på att ta kort, haha. Menmen bättre än ingen bild!
Lördag:

LA: 8 fel.
Det va en a0a och han kändes helt okej. Vi red för klockan och då får man ta att det kan bli något ner. Först petade vi 4an (ett räcke) jag tog innanför allt och allt kom väldigtväldigt fort. Jag hann inte få honom rak och det är viktigt att jag får honom rak eftersom att ha är så lååång. Sen petade vi sista hindret (ett räcke även då) red mot det och det blev för tajt och så kom det väldigt fort. Det va samma sak den här gången, jag hann inte tillbaka för att få honom rak. Hade vi inte petat det där, hade bommarna varit på min sida då hade vi kommit 2a. Menmen bommarna ville visst inte som jag! ;)

MSV B: 4 fel.
Det va en akumulator klass. Som betyder att man får olika poäng för varje hinder man klarar. 1an ger 1 poäng, 2an ger 2 poäng osv och hoppar man akumulator hindret som är det sista hindret så ger det 20 poäng om man klarar det.
Storm va megasuperduper fin. Han hoppade hur högt som helst. Han va hög och lyssnade hela banan igenom. Den känslan <3 Sen rider vi mot akumulator hindret (ett guldhinder med paket under) vi är felfria och precis framför så stannar Storm upp och tänker vad ska vi göra nu, här finns inget hinder? Haha lillagubben ser inte hindret så han stannar precis framför. Förstår ni hur retligt det va, att känna ett litet språng till och sen är vi i mål felfria. Men nejnej ingen tur för mig inte! Han va så fin hela banan igenom, men sen så kom det där lustiga hindret och han förstod inte vad han skulle göra. Men han va fin och det är huvudsaken, vi får helt enkelt träna på konstiga hinder!


Så här såg jokerhindret ut, det gulliga hinderet som förstörde min felfria runda ;)
Söndag:

MSV B: 5 fel.
Det va en a0a. I början 1-3 så hade jag honom inte framme ordentligt. Förstår inte vad jag tänkte på, pucko Elin? När jag rider mot 3an som va en oxer så har jag inte alls ett sånt tempo som jag ska/måste ha. Trycket va inte som det brukar och Storm kändes allmänt dryg vid svängen. Så när vi kom fram så blev det knas för jag satte honom helt fel. Det va helt mitt fel! Så vi fick ta om det och sen satte jag upp trycket. Haha jag blev så arg på mig själv ;) Efter det onödiga "stoppet" om man kan kalla det så då hoppade han precis så som han gjorde igår i MSV B, känslan efter va helt perfekt han tog tag i hindrena och han va riktigt hög. Även om jag klumpade till det på 3an så är jag nöjd med allt. Rundan efter 3an då va Storm grym när jag gjorde som jag ska! Jag känner att han hoppar mer väl när det blir lite mer höjd så det känns som att det är ganska onödigt att jag ska hoppa LA på honom men ibland så kan han få leka runt lite!


Film från akumulator klassen i lördags, den perfekta rundan men självklart så sumpar det ÄLSKADE gulhindret allt ;)

Kommentarer
Postat av: linn andersson

gud så fina! ni passar otroligt bra ihop :D

2011-12-11 @ 19:56:18
URL: http://llinnaandersson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0