Min favorit gren

Min favorit gren är hoppning utan tvekan.

Anledningen till att jag tycker som jag gör är för att när man hoppar med hästen då är man ett med den. Hoppning är det lilla extra, man kämpar tillsammans över olika hinder, det är inte bara att hoppa en bana och vinna utan man gör det tillsammans med hästen och det är det som gör det roligt. Det har alltid varit hoppning som har intresserat mig bara för att jag trivs som bäst på hoppbanorna tillsammans med mina hästar.

Jag började bli intresserad utav hoppning när jag var liten då jag hoppade blåbärshoppningar på en shetlandsponny. Sedan har jag utvecklats och jag började gilla grenen hoppning mer och mer, jag började gilla de större tävlingarna när jag fick en b-ponny vid namnet Munsboro Yellow Sun. Han och jag kämpade tillsammans från lokala tävlingar upp till nationella tävlingar (SM blandannat). Den hästen har gjort att jag tycker så här bara för att han hade ett hjärta av guld. Han lärde mig så otroligt mycket och jag fick då intresset hoppning, jag fick lust och vilja att lära mig mer och mer och så har det förblitt.
 





Vi har alla varit små, haha!
Hästen på bilden är Munsboro Yellow Sun, ponnyn med hjärtat av guld. Även om han och jag inte är ute på hoppbanorna tillsammans längre, även om han har en ny liten ryttare att kämpa tillsammans med så kommer han föralltid finnas hos mig. Han är absolut helt fantastisk, det räcker att jag tittar på bilderna ovan och jag smälter direkt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0