Gårdagens tävling- Baggis

Jag har haft fullt upp idag då jag har varit med min syster på tävling, så det är därför bloggen har legat på botten. Men nu är jag hemma och ska ta tag i det!

Gårdagens klass i Vikbolandet (1m) med Baggis gick otroligt bra, som ni redan vet så fick vi en 4 placering.
Allt flöt på och hon kändes fin. Klassen var en a0a med hinder 1-8 i grunden och 9-12 i omhoppningen.

Grundomgången bestod av en hel del linjer. Redan i början av banan fick jag henne i det tempo jag ville, hon bjöd och lyssnade på mig.
Omhoppningen bestod av ganska långa sträckor. Visst kunde man rida snävt ibland men jag valde att rida lugnt och fint som i grunden. Det är andra tävlingen och vi är absolut ute efter fina rundor att göra tillsammans nu. Även under omhoppningen kändes Baggis super. Hon bjöd och hoppade väl.

Denna tävling är verkligen ett tillfälle att komma ihåg. Baggis och jag har fått vår första placering på vår andra tävling vi någonsin gjort tillsammans. Vi har tävlat två gånger tillsammans vilket betyder att jag har tävlat mina livs första storhäst tävlingar, två 1 meter och vi har varit felfria båda gångerna så kan jag vara annat än nöjd över min fina häst!! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0