Gårdagens träning med Bagatell

Igår var jag och tränade med Baggis hemma hos Fia som jag redan har sagt!

Faassseeeeen så fin hästen var! Allt har blivit så bra. Vi har lärt känna varandra mycket bättre, så det är stor utveckling på en kort tid. Igår var den bästa träningen som vi har gjort. Hon hoppade fina och riktigt luftiga språng och hon lyssnade på mig. Min fina stora häst <3

Vi tränade olika linjer med ett antal galoppsprång mellan varje, vi hoppade även på volt över ett räcke och en oxer för att känna att vi hade koll på hästarna. I början fick jag inte riktigt med ytter, men efter ett tag så gick hon klockrent.

Vi avslutade ridpasset med att hoppa en bana. Då kändes allt riktigt bra, hon hoppade super bra under hela banan.

Nu är jag riktigt sugen på att komma ut på tävlingsbanorna med henne eftersom att hon känns på hugget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0