Träning med Storm

Jag har inte haft tid att skriva något om träningen så det kommer nu!

Jag tränade hemma hos Fia med Storm i onsdags. Vi började ridpasset med att trava över en serie där det var hjälpbommar mellan varje. I början blev han lite spänd och undrade hur han skulle göra då det blev ganska långt mellan första. Men efter ett tag då traven var igång hoppade han fint!

Därefter hoppade vi en tvåkombination och en trekombination. Även här hade vi hjälpbommar för att lättare komma in i rytmen. Han förstod precis hur man skulle göra och tvåkombinationen va klockren. Fin häst!
Han har alltid velat hoppa mer åt höger och det gjorde han vid trekombinationen den första gången. Så jag ledde inåt i språnget för att visa tydligt var han ska och inte ska hoppa! Då hoppade han i mitten och hela kombinationen flöt på.

I slutet av ridpasset satte vi ihop allt till en mindre bana och då hoppade han kan jag lova. Han förstod att man hoppar i mitten och han va super luftig i sprången. Han har blivt så mycket finare nu. Förut fick jag inte upp honom så som jag får nu. Han är inte ens i närheten av hindrena. Så vi kan inte vara annat än tagggggaaadde inför tävlingen som faktiskt är nu i helgen. Skriver mer om det senare.


Kommentarer
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Jättefin häst! :)

Är du intresserad av att byta bildlänkar ? :)

2012-02-10 @ 22:55:23
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0