Tävling @södertälje

Gårdagens tävling, som även var den första för året är nu gjord. Hästen kändes super fin!

L:A(1m)- Felfri runda och en 3e placering.

Det va en bana med 11 språng som kändes helt okej, dock va den ganska rörig så man blev lite "vimsig", haha! Men iallafall. Storm va riktigt pigg till denna klass. Vi kom in på banan och han kändes hur taggad som helst.
Hela banan gick och han kändes super. Han va fin och hög under hela banan, jag fick till svängarna så som jag ville och han lyssnade riktigt bra. Hela rundan kändes grymt bra och det flöt på i rytm. Denna felfria runda räckte till en 3e plats, så jag kan inte vara annat än nöjd över hästen!

MSV B(110cm)- 8 fel.

Denna klass bestod av en grund på 1-8c och därefter var det omhoppning. Även till denna klass va hästen pigg och glad. Super taggad var han också! När jag kom på 1an så fick jag inte upp trycket som jag behöver, så då tänkte jag att jag tar upp trycket mellan 1an och 2an som va ett räcke så blir det bra. Men då tog jag aldrig tillbaka honom innan 2an så att jag kunde få ihop honom, så då blev det fel där. Missförstånd för min del! Därefter flöt hela banan på i en bra rytm och Storm hoppade grymt, sjukt fint. Sen kommer vi till slutet på banan som va en trekombination som bestod av räcke, oxer, räcke med två galoppsprång mellan varje. Men inte tyckte vi att man ska ta två galoppsprång utan vi tar ett galoppsprång. Så då blev det ett ner inne i trekombinationen. Hihi, knas! Ett galoppsprång är bättre, haha!
Även om det blev 8 fel i denna klass så är jag nöjd. Felen va mitt fel, hästen har hoppat grymt under båda klasserna!

Nu efter denna tävling så är vi superdupermega laddade inför tävlingen i Vetlanda som är nu till helgen, där ska jag och Storm på lördagen hoppa en MSV A (120cm) Allt känns toppen, så det här blir bra!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0