Tävling-Storm

Jag har haft fullt upp hela veckan. Det sista i skolan ska fixas innan betygen sätts så därför har bloggen fått gå i andra hand, förlåt för det!

Jag har inte heller berättat för er om tävlingarna förra helgen. Som jag har nämt så tävlades Storm i Gamleby i lördags. Det gick otroligt bra och vi hoppade två klasser.

Vi började med att hoppa en LB. I denna klass kändes Storm positiv, glad och fin. Han var så galet pigg, haha!
Grundomgången var klockren, allt gick bra och han var fin. Även omhoppningen var klockren. Detta resulterade till en felfri grund och omhoppning, även en 2a plats räckte resultatet och tiden till.

Därefter hoppade vi en LA som var en a0a. Även i denna klass var Storm glad och han var riktigt fin genom hela banan. Dock fick vi ett pet på 8an som var ett räcke. Vi kom lite för snävt och då fick jag honom inte riktigt rak. Men det gjorde absolut ingenting. Storm skötte sig super!

Jag är riktigt nöjd över Storm. Han skötte sig riktigtriktigt bra, han lyssnade på mig, han var pigg, han var glad och vi hade roligt vilket är det absolut viktigaste. Vi har inte tävlat på ganska länge nu eftersom att jag har bytt sadel på honom, så resultatet var mer än godkänt och hästen var överlycklig för att han äntligen fick tävla! Bästabästabästa ponny <3




Mamma har även filmat, så se och njut ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Elin,

Det är långtråkigt att vara hemma, så nu har jag läst hela din blogg.

Min vita prins som bor hos er fyllde 23 år nu i April. Han är efter Urbino 430, se länk http://www.caliweb.net/horses/urbino.shtml.

Han är också svenskt halvblod.

Kommer ner till er idag och hälsar på. Kramar Gunilla

2012-06-02 @ 10:23:25
Postat av: Moa Christensen

Fina :)

2012-06-03 @ 23:04:19
URL: http://varendspal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0