Torsdag

Jag har inte haft tid att blogga de senaste dagarna, för att jag har tränat Storm både i Tisdags och igår. Har även haft riktigt mycket inom skolan. Men jag försöker hinna med, snart är det helg och då ska jag lägga ner lite tid här på bloggen!

Eftersom att jag inte har berättat hur det gick på någon utav träningarna i veckan så berättar jag det nu :)

Tisdagens träningen för Viktoria Karlfeldt gick bra. Vi tränade över en hel del bommar/kavaletti, olika linjer och kombinationer samt mycket på att få med oss hästarna i svängar och på rakt spår. I slutet av ridpasset kändes det som bäst, jag fick ihop honom samtidigt som jag red med ett bra tryck.

Gårdagens träning var hemma hos Fia. Vi började med att rida fram över olika bomövningar. Därefter hoppade vi olika linjer samt bana. 
Träningen kändes perfekt. Han var så oroligt fin, så som han brukar vara när allt stämmer då jag rider som jag ska. Jag fick ihop honom redan i början av träningen. Storm kändes väldigt lydig samtidigt som han hade energi. Finafinafina häst <3

I helgen är det även tävling i Västervik som gäller med Storm. Så det känns riktigt bra inför tävlingen nu när han gick så bra!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0