Träning - Storm

Gårdagens träning med Storm gick otroligt bra.
Som jag berättade tidigare så har jag en ny sadel på Storm och jag märker så STOR skillnad. Han är mycket mer avslappnad och han är väldigt pigg och glad. Just nu så stor trivs han i sadeln och självklart gör jag också det.

Träningen bestod iallafall av en hel del linjer och en kombination. Vi började med att komma på ett litet plank som stod på mederlinjen med en bom ett galoppsprång innan. Denna övning gjorde vi för att se hur bra koll vi hade på hästarnas bogar. Jag lite svårt med Storms högra bog då han gärna vill få ut den så denna övning passade oss perfekt då vi behöver träna på det.

Vi avslutade passet med att hoppa en bana. Då va Storm otroligt fin. Han lyssnade på mig och jag hade bättre koll på bogen. Han hoppade så galet härliga språng och han var kvick och fin hela passet så annat än nöjd kan jag inte vara. Min fina ponny! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0